torsdag 7 oktober 2010

Världens bästa Vincent blir två

Ja idag blir Vincent 2år om 13 min från just nu när jag skriver han är nämligen född 20.13..
Dagen började halvbra med att pappa fick diarrer, men när vi alla vaknade (idag tog barnen faktiskt sovmorgon) så blev de sång till en lite kille med ett leende från öra till öra!
Presenter mest mjuka men han har ett väldigt bra pokerface han sa ååå va fiiin till alla kläder han fick. En film fick han oxå Micke och Molle min favorit från när jag var liten men då lyssnade jag på bandspelare.
Eftersom Andreas inte var frisk med feber å diarre blev kalaset inställt så då drog vi till leksaksaffären eftersom Vincent bara fick mjuka paket av oss så fick han välja en leksak i affären och valde då en polisstation med komradio och syrenljud inklusive tre polisbilar och syrenljudet har gått varmt sedan dess.
Två tappra själar kom på fika iallafall Faster Jonna och hennes J kom med en isbjörn och ett bakset med tillhörande grythandske och förkläde, så nu har vi en mycket söt bagare här hemma!
Och på posten kom paket både från Uppsala och Nybro. så han fick en del paket trots inställt kalas.
Nu sover en glad 2åring och mina ögon svider av lycka när jag tänker på hans leende när vi sjöng för honom tänk att jag har haft turen att få två underbara friska pojkar som alltså nu redan hunnit bli 4 och 2år!!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Ja han är för söt och härlig, och verkligen tacksam för alla sina presenter! Ni (vi) är verkligen RIKA med alla fina små i familjen!

Elina sa...

Vad gulligt att han sa "åå va fin" till allt :) Han är så go! Lever än på hur han ropar in mig till sin säng gång på gång efter att jag varit barnvakt! Det lät som att han fick en riktigt bra födelsedag trots Addes sjuka.