tisdag 23 november 2010

Planer, och bråk

Jag planerar för lite roligheter och hoppas verkligen att de blir av!!!!........
Annars intet nytt mitt liv känns ganska monotomt just nu. Sova, jobba, äta, försöka träna, sova, jobba, möten, sova!!
Idag fick jag ta ett riktigt allvarligt samtal med mina barn.. Dom bråkar å tjyvnyps konstant nu för tiden och idag nöp Vincent Gustaf varpå Gustaf tar tag i Vincent å skakar om honom och "kastar" ner honom i golvet... ibland tar han även stryptag och de är så jobbigt för de leder ju till att man skäller ibland skriker och blir riktigt arg Vilket man förstås blir när Gustaf tar stryptag....så idag blev det ett rejält samtal om att man ska vara vänner och snällamot varandra för vi gör inte sådana saker i vår familj men fy de är så jobbigt när dom bråkar å retas med varandra. Någon som har nå tips på hur man gör?? Känns lite som vi hamnat i en ond cirkel...

3 kommentarer:

mbh sa...

Usch vad jobbigt. Jag har tyvärr inga tips (behöver dem kanske snart själv). Kram

Jonna sa...

Men vad jobbigt! Förstår verkligen att ni blir arga och säger ifrån, man kan ju inte bara se förbi när det blir så fysiskt.

Elina sa...

Vad tråkigt och jobbigt! Tyvärr har jag inga tips. Stor kram!