måndag 15 augusti 2011

Pust vilken dag

Vaknade vid 4 i morse och var tvungen att gå på toa och när jag la mig igen började jag känna värkar, när de kommit några stycken med ca 10-15 min mellanrum började jag klocka dom med hjälp av en värkapp när de sedan blev både längre och tätare värkar gick jag upp i duschen. Vid 6 kom Andreas upp och hittade mig i duschen och insåg att han inte skulle behöva åka till jobbet. Andras hjälper mig klocka värkar i duschen och då kommer dom med typ 2,5 min mellanrum och varar mellan 1 och 1,5 min och så håller det sedan på så vi ringer in till Falun och dom tycker de var hög tid att komma in så vi ringer farmor som kommer å hämtar barnen och när hon är här lugnar det ner sig och efter dom åkt är det plötsligt som att trycka på en knapp.... Värkarna slutar och allt blir lugnt och så har det sedan varit, det har kommit någon värk med några timmars mellanrum men inget mer. Så här sitter jag nu i soffan kl är 18.30 och jag är lika gravid som förut!!

2 kommentarer:

Frida sa...

Haha, men alltså den där ungen vill verkligen inte komma ut =) fy va retigt, när värkarna äntligen kommer så "ska" det ju vara dags! Men du ska se att det börjar i natt igen. Nu är bebis näääära! Lycka till, ska tänka på dig ! Kraam

Jonna sa...

Ja trist, för er framför allt! Precis så som när Alvar var på väg... jag o Jonte gick ju upp mitt i natta för att passa Odin, tog ledigt från jobb osv och sen kom de hem igen, snuvad på konfekten! Men i natt, dååååå!