lördag 27 februari 2010

Lång frånvaro

De har varit en lång frånvaro från bloggen och från mitt normala liv överhuvudtaget för den delen...
Lång historia... ska delge en liten snabbrepris.
Började natten till måndag med att jag fick feberfrossa och kräktesblev då sängliggandes hela måndagen, tisdagen känndes bättre ingen feber men ont i magen och sent på kvällen fick jag kramper i magen och mådde illa så de blev en kräk någon gång under natten.. sedan på onsdagen var jag lite bättre igen men bestämde mig för att ringa vårdcentralen då jag fått sådana otäcka kramper i magen på tis. där fick jag svaret att de var så många läkare som var sjuka så jag kunde tyvärr inte få komma in men dom skulle få läkare från Uppsala så dom skulle ringa mig på torsdag morgon så jag skulle få komma in.
Nu till de värsta.... på torsdag morgon vid 3 började magen krampa igen och blev tvungen att spy två gånger och efter sista kräkningen fick jag så ont i magen att jag knappt kunde gå/stå/ligga eller andas så Andreas ringde ambulans som kom efter några minuter och tog mig med till mora fick morfin i ambulansen så smärtan släppte ganska bra nästan helt och välframme fick jag ligga på akuten hela dagen med diverse undersökningar och blev sedan uppflyttad på en avdelning för observation under natten. men då dom inte kom fram till vad de var och jag kännde miog bättre fick jag åka hem på fredag vid lunch. men magen är inte hundra inge mer kräk men lite krampont då och då... hoppas de snart blir bättre så man kommer tillbaka i sina gamla vanor och gängor igen jag vill kommma igång med träningen igen... så håll tummarna för mig nu.

2 kommentarer:

Frida sa...

Men jösses. Jag som trodde du var hemma och var förkyld. Din stackare.
Det där lät verkligen jätte jobbigt.

Krya på dig nu! kramen!

Jonna sa...

Klart vi håller tummarna gumman! Snart är du fit for fight igen det är jag säker på... kram igen!