onsdag 1 september 2010

oj oj tiden rusar ifrån mig.

Ja tiden räcker inte till sen jag började jobba igen. Full fart här hemma Gustaf går på dagis å verkar tycka de är jätte kul så de känns jättebra. Även Vincent har börjat dagis å inskolas för fullt i måndags var de Andreas som skolade in och de gick bra men han kunde inte sova de var så spännande överallt plus att han bajsa mitt i altihop så sova gick inte. Sedan igår var de min tur att vara med å de gick bra ända fram till maten då Vincent ansåg att han inte fick tillräckligt med köttbullar å fick ett rejält raseriutrbrott som varade ca 1o min helt hysterisk och okontaktbar men efter ett tag lugnade han ner sig och åt upp maten och när de var dax för läggning ville Vincent inte ha mig med i sovrummet sedan låg han vaken och helt stilla i 45 min innan han somnade. Idag fick Andreas lämna honom mellan 11-13 och de gick hur bra som hellst han sa hadå!!! så glatt och hade sedan ätit å sovit bra så de känns skönt, imorgon är de min tur att lämna en stund hoppas de går lika bra!!! Tänk att denna lilla skrutt har börjat dagis de känns overkligt att de gått så fort....

3 kommentarer:

andreas sa...

ja helt otroligt puss

mbh sa...

skönt att det går bra! Ni verkar göra lite annorlunda som lämnar tredje dagen o lite kortare tid?

Sis sa...

Hej. Skönt att han får testa att äta och sova på inskolningen! Det var lite nervöst för oss att lämna helt i mån och låta honom vara där hela dagen när han inte fått äta eller sova där tidigare. Han hade somnat efter 45 min i en av personalens knä, sen hade han sovit i 1 timme. I tis hade han somnat fint på sin madrass efter 5 min och sovit i 2 tim! Igår sov han bara 1 tim igen pga att han är förkyld.
På morgonen har han inte tid att säga hejdå, han rusar in och leker. På em när jag hämtar blir han jättearg och vill inte gå där ifrån. Så han verkar trivas väldigt bra!
Hoppas det går fortsatt bra för V! Spännande med dagis!!! KRAM