onsdag 6 juli 2011

Kan man ångra sig?

Ja finna det ångerrätt på en bebis??? Jag känner nämligen en viss panik nu.. Efter två veckor med barn som varit lediga från dagis, gravid, foglossningar och sömnlösa nätter är jag HELT slut! Och det blir inte bättre av att barnen slåss, nyps, kivas, rivs och skriker, gråter och bråkar i stort sett varje minut. Jag försöker hitta på saker att göra mm så dom inte ska få chansen men inget hjälper! Idag har varit en hemsk dag och sitter här å bloggar och tårarna sprutar av trötthet och ledsamhet då jag känner mig som en fullkomligt värdelös mamma som inte gjort annat än bråkat på mina barn idag. Jag börjar seriöst tro att jag inte klarar 3 barn!

Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

Ullvitrollet sa...

Här är det också en kamp varje dag. Isabelle är hemsk och man försöker hela tiden komma på något att göra men det ska bråkas,kastas saker och allt annat hon kommer på.Frågade Olle senast igår hur vi ska stå ut en vecka i husvagnen. Men barn är också experter på att känna av om man är trött,stressad, orolig eller vad det nu kan vara. Det tror iaf jag gör saken värre många gången och vi brukar märka det på Isabelle ganska fort. Du ska se att det lugnar ner sig!Håller tummarna!

Svärmor sa...

Kära Fia! Visst klarar du av tre barn! Det kommer alltid att komma jobbiga dagar, perioder, men också alldeles underbara! Precis som Sofie skriver så känner de så väl på sig att du är jättetrött nu! Kram!

Malin sa...

Om de känner att du är trött kan man ju tycka att de borde lugna ner sig. men så funkar nog inte barn. jag känner mig också ofta som en dålig mamma men man kan inte vara perfekt jämt. sömnbrist (och graviditet) ger en väldigt krt stubin. nu blir andreas ledig och vem vet - storebrorsorna kanske mognar och lugnar sig i höst när de får en liten i familjen :) Kram

Jonna sa...

Jag tror också det kommer vända... och de verkar så förväntansfulla inför bäbisen så de kommer nog ta det på stort allvar! Ni får langa ut ungarna till oss emellanåt så ni får litet vila!