måndag 21 november 2011

Bättre dagar finns de ju!!



Idag är ingen bra dag..



Vi bestämde oss för att gå på Kyrkis idag, det var julpyssel där så jag såg fram emot de. MEN..... det börjar med att när vi ska åka så blir Vincent HYSTERISK över vilka skor han ska ha han ville först ha gympa skor men de sa jag nej till (anser inte att det är årstid för de nu) då skulle han ha sina gummistövlar som tyvärr var nere i källaren någon stans så jag erbjöd honom allväders stövlar men de gick inte. redan där började jag tveka över kyrkis men men vi åkte och väl där fick jag då veta att jag skulle skippat kyrkis.... mitt i sångstunden blir det slagsmål mellan mina barn... jippie.

då ansert jag att vi ska åka hem men Gustaf blir jätte ledsen och vill inte åka hem nej nej vi stannar väl då...

Det blir dax för fika och då bryter Vincent ihop för att han inte får typ 1 cm smör på kexen och fel färg på glaset.... suck

Behöver jag nämna att jag grinade när vi väl kom därifrån!!!

Känner mig enormt slut just nu och frustrerad över att mina barn ska slåss var å varannan minut VAD SKA JAG GÖRA????


Och inte blir det bättre av att jag har så ont i ryggen så hälften vore nog!

4 kommentarer:

Frida sa...

Åh, tyckte så synd om dig! Men du är duktig som tar hand om 3 barn! Jag hade aldrig fixat det. Hoppas du inte tog illa upp för att vi sa till Vincent att han inte fick byta glas!

Styrkekramar <3

Malin sa...

Du gör ett kanonjobb med killarna! Och det var inte bara dina barn som bråkade och "höll på". Jag såg flera bråkiga barn och besvärade mammor. Kanske ska du fundera på det Ebba pratade om? Pojkarna kanske behöver det? Och din rygg med! Kram Malin

Jonna sa...

Du är en jätteduktig mamma Fia! Och alla har nog sådana där dagar... barnen var superduktiga i söndags, jättesnälla mot varandra och lekte så fint ihop. De hade kunnat bråka då istället så hade vi fått ta fighten och du hade fått vila och sluppit det! Kram!

Elina sa...

Jag önskar att vi fick lära oss någon effektiv strategi på lärarprogrammet för hur man får slut på bråk, men tyvärr inte... Instämmer med de andra, du gör en stor och bra insats!

Med tanke på all kärlek och trygghet som finns hemma hos er så är jag säker på att det en vacker dag är slutbråkat (även om det känns långt bort ibland).