lördag 19 februari 2011

Hejja Gustaf Hejja Gustaf

I dag trotsade vi kylan (-24) och åkte till Leksboda där Byaloppet skulle gå av stapeln. Vi var lite osäkra om det skulle bli något eftersom det var så kallt men solen värmde på bra och många trogna åkare var redan där när vi kom. Gustaf var väldigt spänd och glad och förväntansfull. Nummerlappen på och sedan skida mot start... När det sedan var hans tur begav han sig i väg i behaglit tempo väldigt glad och pratsam (jag gick brevid som stöd) och när pappa, lillebror, mormor och morfar började ropa "Hejja Gustaf" var ju de så spännande så han stannade flera gånger för att hålla koll var fansen var :). När vi sedan svängde upp på långa rakan innan mål började han öka på takten och var riktigt i gasen. Mycket lycklig kille gick i mål och gjorde som alla de stora skidstjärnorna gör nämligen slängde sig på marken (av ren lycka tror jag..
Efter mycket väl genomfört lopp fick man Guldmedalj och godispåse! Medaljen sitter fortfarande runt halsen på killen och mamma är mäkta stolt!!






















































5 kommentarer:

Jonna sa...

HURRA! Så himla roligt! Vilken duktig liten skidåkare! Han ser väldigt fokuserad och nöjd ut på bilderna. Det smärtar lite att vi inte kunde vara med, men vi höll tummarna på håll!

Yvonne sa...

Ja, alla små sötnosar var ju jätte duktiga trots kylan. Stolta guldmedaljörer.

Elina sa...

ÅH! Jag började gråta! Vad duktig och söt han är! Förstår att både han och ni är stolta :) Och det är jag också! Synd att missa det på plats bara.

Ina sa...

Farmor har svårt att smälta att jag missade det! Var ju helt säker på att kylan gjorde tävlingen inställd, så jag var hemma och bakade Tigerkaka istället! Hann i allafall dit till prisutdelningen.

mbh sa...

vilken historisk dag. Gustafs första skidtävling! Härliga bilder. kram