måndag 18 januari 2010

Intet nytt

Intet nytt på fronten här hemma men jag kan ju skriva vad Gustaf sa i fredags ( vet att de uppskattas av långväga Fastrar å mostrar).

Vi var precis på väg till öppna förskolan och de är påklädning för fullt.
Gustaf - Din farfar lever inte längre
Jag - nej tyvärr han gör inte de..
G- å inte gammelfarmor och Alva heller.. dom är i himmelen och är stjärnor.
J- ja de är dom
G- och dom har de jätte bra i himmelen... dom får äta korv och köttbullar å godis så mycke dom vill..
J- ja de tror jag dom får så dom har de bra
G- ja å inte behöver dom gå till hemköp heller....

Ha ha han har mycke funderingar den lilla killen .

5 kommentarer:

Elina sa...

Haha, åååh, han är för härlig! Helt underbart sagt!

Frida sa...

haha. skönt om det bara var hemköp man ville slippa när man dör =)

Jonna sa...

Man (jag) blir helt rörd av att läsa de här underbara funderingarna. Och på något sätt känns det skönt att Gustaf vet precis hur det är, att de är stjärnor i himlen och att de får äta precis så mycket korv och godis som de vill!

Johanna sa...

Ååå lille gubben! Tänk att man kan ha sådana funderingar fastän man är så liten! Ni får gå ut och titta på stjärnorna nån kväll! Kram

Åsa L sa...

Å, jag bara älskar barns tankar! Lovely!!