tisdag 17 november 2009

Bajs kaos

Idag blev de kaos här hemma :)
Luftade rumpan på Vincent och han älskar ju de så han fick traska runt här hemma naken.. jag gick in i köket för att skala potatis och kollar med jämna mellanrum mina killar som är i vardagsrummet efter ett tag kommer vincent in i köket och jag känner att de luktar bajs SHIT tänker jag och går ut i vardagsrummet för att (vad jag hoppas iallafall) hitta någon liten korv på golvet men nej då!!!! DE ligger 3!! insmetade korvar på mattan inkletat bajs i den Vita soffan på kuddar och filtar och jag haffar Vincent å inser att hela fötterna är fulla i bajs, händerna och såklart rumpan och på dessa små söta bajsfötter har han ju även traskat in i köket med dvs basjfotspår lite var stans..... BLÄÄ kaos utbryter Vincent stoppas ner i handfatet och får storrengöring, Gustaf ombeds sitta stilla. sedan får pojkarna vara på Gustafs rum en stund medans jag sanerar huset.
Snart hör jag hur Vincent börjar gråta hysteriskt så jag skyndar dit och frågar vad som har hänt..
Då svarar Gustaf -han har ont i munnen...
- jasså vad hände då då ramlade han..
- nej svarar Gustaf då och jag ser ju att han ser väldigt skyldig ut..
- Jag slog honom svarar Gustaf då...
Nej men Gustaf säger jag så får man väl INTE göra.
- nej jag vet de svarar han då...

Ja du de är roligt nästan jämt...

3 kommentarer:

jonna sa...

Roligt nästan jämt - så är det nog! :) förstår att det är en riktig utmaning emellanåt också att vara två barns förälder (och en)

Malin sa...

shit man! i ordets rätta bemärkelse :)

pfunke sa...

Ha ha, jag visst är det kul när det händer!