torsdag 26 november 2009

Vaccin

Diskussionen om vaccinering hit eller dit är helt hysterisk bara på kyrkis idag han de disskuteras både en och två gånger och på svägerskans blogg har oxå diskussionen varit framme. Vissa propagerar stenhårt för ett nej och vissa för ja. Jag måste säga att jag tycker de är väldigt drygt när folk ska proppagera så otroligt för ja eller oftast framförallt för nej. Valet är ju TOTALT fritt alla blir erbjudna/kallade men de finns ju ingen som kan tvinga dig valet är helt och hållet ditt och när de gäller att besluta hurvida man vill vaccinera sina barn så får man ju lyssna på sitt hjärta vill man inte vaccinera sitt barn så behöver man ju inte de... men jag personligen är mer rädd för influensan än för vaccinet, de är så många miljoner människor som tagit vaccinet nu och ingen har hitills dött av själva vaccinet utan av någon tidigare bakomvarande sjukdom. jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag ej gav mina barn vaccinet och att dom sedan bliv sjuka och hamnade på sjukhus då skulle jag klandra mig själv.
Och om jag inte vaccinerade skulle jag känna att jag skulle få isolera mig och barnen till våren...
Nej jag har redan vaccinerat äldsta sonen och den yngsta får sprutan på måndag.

1 kommentar:

Jonna sa...

Jag håller med! :)