tisdag 20 oktober 2009

Dagen idag


De är inte roligt att lämna sin son på dagis å han gråter, och de är verkligen inte roligt att hämta sin son på dagis och han ser ut så här.... blodig tröja och plåster i ansiktet efter att ha blivit riven av en annan pojke...


Det är inte heller roligt att träffa en yrkesvägledare å inse att drömmen är väldigt långt borta men jag tar dock ändå steget i rätt riktning å börjar läsa naturkunskap B på distans om två veckor och sedan först Matte A och sedan Matte B med början i Januari får se om jag klara detta.


Roligt är de iallafall att de varit hundkurs avslutning idag (eller de har ju varit jätte kul så jag hade ju kunnat fortsätta lite till) Greta har varit så duktig och lydig och dessutom lärt sig dansa på komando :)

Nu blir de sängen för att samla krafter för ev gråt vid lämning på dagis, man måste stålsätta sig varje gång...

5 kommentarer:

Elina sa...

Gustaf <3 Fy vad jobbigt och svårt. Hoppas hoppas hoppas det går bättre snart!

Jag tycker att det är bra att du satsar! Det är väl jag som läst den kursen sist i familjen, men tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket. Du fixar det!

malin sa...

ja kursen har varit jättekul! men det hade ju inte varit lika kul om vi inte gjort det tillsammans!

Svärmor sa...

Bra gjort att orka tänka på att läsa vidare mitt i småbarnsbestyr med dagisbekymmer, sömnbrist och annat! Du fixar det, det vet jag! (kommer ej in i datorn hemma så jag tjuvkikar på jobbet, bara idag!)Kram!

Kristina sa...

Bara att kämpa på Fia :) Hade jag bott närmare hade jag gärna hjälpt till med matten ;) Men du fixar det garanterat på egen hand !! Vi syns om inte allt för länge. Kommer hem ett par dagar till jul iallfall.

Jonna sa...

Åh Gustaf! Nu fick jag en tår i ögat. Älskade barn, saknar de extra mycket nu när man umgåtts hela helgen... men du, det där klarar du galant (med studierna!)