söndag 4 oktober 2009

Vincent 1år







På onsdag den 7/10 är de Vincents födelsedag. kan inte fatta att de var ett helt år sedan han föddes. Andreas stod å laga mat till sig och Gustaf och jag stod i duschen med HETT vatten å skrek hade så ont kl var 16.30 mamma var oxå hemma hos oss och sa att hon tyckte att nu borde vi åka in men eftersom vi hade varit inne på morgonen och blivit hemskickade så ville jag inte de för jag sa att dom kommer bara skicka hem oss ändå. Men tillslut åkte vi in och var på bb kl 18 då kunde jag inte gå många meter utan att behöva lutta mig mot något för de var täta värkar kl 20.13 föddes Vincent. kommer ihåg att jag var lite sur på barnmorskan för att jag inte fick epidural (de hanns inte med). och att jag sög lustgas å låg i badet så Andreas trodde jag skulle drunkna :) och jag minns att efter förlossningen får man en spruta i benet för att livmodern ska dra ihop sig bättre då sa jag Nej gör de ont?..... då skratta barnmorskan å sa men Sofia du har ju just fött barn :) Vincent, Gustafs lillebror hade äntligen kommit till oss.



Och idag har vi haft 1års kalas..



Vincent brydde sig inte så mycke han var mest glad att de var mycke folk Gustaf däremot var glad att få öppna Vincents presenter. :)

6 kommentarer:

Farmor sa...

Ja det gåt fort! För fort förstås men ett fint år ändå tycker jag med alla härliga pojkar i familjen! Stora flickor med förstås! Tack för ett trevligt kalas med mycket goda kanelbullar på "kanelbullens dag". Kram!

Elina sa...

Tack för jättefint kalas!

malin sa...

Skrutten! Han var nog nöjd med sitt kalas. Glass åt han med god aptit också. Kram

Jonna sa...

vad kul med bilder både på din och slans blogg! och att bli påmind om födseln av Vincent... ett år sen, helt galet.

Frida sa...

Andreas: Absolut inte!

Johanna sa...

ÅÅÅ, ja visst har det gått fort. Minns fortfarande samtalet från dig morgonen efter. Mamma hade ringt på kvällen och talat om att han fötts. På morgonen stod jag på parkeringen utanför jobbet och grät av lycka och frös när vi pratade med varandra. Underbara lilla Vincent! Vilket fint kort på pojkarna i soffan!