tisdag 27 oktober 2009

Klant!!!!

Ibland får man bara leta efter någon klantigare än jag.....
Idag på jobbet hade jag precis varit hos en vårdtagare och kommer ut genom porten, vi låser upp deras dörrar med mobilen så jag gick och plickade på mobilen för att stänga ner låsprogrammet när jag plötsligt faller ihop i en hög och får en kraftig smärta i vänster fot skyndar mig upp och inser att jag med nöd och näppe kan stödja på foten har rivsår på händerna och trasiga byxor och skrapat knä.... kl är 18 och jag jobbar till 21... bara att bita ihop å linka mig genom resten av kvällen. skon hjälpte till att hålla nere svullnaden och ge lite stöd så de funkade men nu väl hemma och med avtagen sko dunkar de rejält i foten och svullnaden väller fram och J***** vad ont jag har. detta känns tyvärr som en typisk Sofia sak

5 kommentarer:

Elina sa...

AJ! Vad trist! Hoppas foten känns bättre idag!

Anonym sa...

Kanske du får bli vårdtagare ett tag.../Yvonne

mbh sa...

ojdå vad hände? hoppas det är bättre idag? men jag antar att vi inte ses på gympan?

Kram sa...

Åjejåj..vilken osis! Du måste skriva arbetsskadeanmälan också! Hä änt ett int!

Svärmor sa...

Ursäkta, det skulle stå kram från