måndag 12 oktober 2009

De skär i mamma hjärtat

De skär i mitt mamma hjärta.... Gustaf har de just nu väldigt jobbigt med dagis var och varannan gång man hämtar honom har han antingen rivmärken eller blåmärken i ansiktet han hamnar i bråk med en annan pojke på dagis. mycke beror de nog på att han försöker ta kontakt men vet inte hur han ska göra utan gruffar å puttar lite å då säger den andra pojken NEJ men Gustaf fortsätter och då slåss eller rivs den andra pojken. så idag när jag hämtade honom så sa fröknarna att Gustaf ska börja gå 4 dagar i veckan igen som han gjorde innan sommaren för att komma in i gruppen och börja leka mer med de andra barnen. De känns fruktansvärt jobbigt att han fortfarande efter 1år inte kommit in i gruppen och att han vissa dagar inte vill gå dit och gråter när jag lämnar honom. Vissa dagar går de ju väldigt bra oxå, men för mig är de fruktansvärt och jag gråter ofta och väldigt mycket över detta. och de är ju svårt att bara ta hem honom oxå för när ska han då komma in i en grupp med barn och lära sig att leka med barn i sin egen ålder och vem säger att de kommer gå bättre om ett halvår när både jag och Andreas jobbar och han verkligen MÅSTE gå på dagis... men han har otroligt bra fröknar och jag är mycket tacksam för att dom gör allt för att hjälpa honom att komma in i gruppen och låter han gå 4 dagar nu en period istället för de 15 timmar han egentligen bara har rätt till. hoppas de löser sig för min älskade lilla skrutt.

5 kommentarer:

Elina sa...

Åååååååååh, älskade lille underbare Gustaf! Det skär i fasters hjärta också. Jag hoppas innerligt att det löser sig! Han är ju en sån himla go unge.

Jonna sa...

Åh vad tråkigt :( men jag tror också det löser sig, han är ju supersocial, verbal och och verkligen GO. längtar så efter att umgås med er i helgen!

Malin sa...

Det ordnar sig - det är jag säker på. Bra att personalen tar tag i det! Kram

Åsa L sa...

Det är min mardröm också. Hoppas det blir bättre snart, mycket snart. Lider med er båda!!

Johanna sa...

ååå lille vännen. Synd att problemen fortsätter. Men det blir nog snart bra, du får lita på att fröknarna kan sin sak.
Kram moster Johanna